وبلاگ

هشدارهای کاذب دوربین مداربسته

هشدارهای کاذب دوربین مداربسته

بیشتر دوربین های مدار بسته با تشخیص‌های اشتباه حرکتی، آلارم های اشتباهی می زنند که به مرور زمان این آلارم ها آزار دهنده شده و ممکن است حتی در صورت بروزمشکل فرد به آن توجهی نکند .ما سعی داریم به شما راه های شناسایی حرکت های کاذب را نشان دهیم تا بتوانید عامل های ایجاد کننده این هشدارهای کاذب دوربین مداربسته را بررسی و پیدا کنید

علت هشدارهای کاذب دوربین مداربسته

باید بدانید که تغییر و تشخیص حرکت به صورت تغییر پیکسل ها در دوربین های مدار بسته میباشد. حال این تغییر پیکسل می تواند حرکت یک عابر یا حرکت شاخه درخت و یا یک گربه باشد. برای حل مشکل شما می توانید با کمی تغییر در تنظیمات این حساسیت را بالا ببرید .بنابراین کافیست خروجی و ورودی های دستگاه را تنظیم کنید .

پیشگیری ازهشدارهای کاذب در دوربین های مداربسته

  • تنظیمات دوربین را، باید با توجه به نیازهای امنیتی و شرایط هر مکان تنظیم کنید. اگرتنظیمات دوربین مدار بسته را از حالت پیش فرض خارج نکنید قطعاً با هشدارهای کاذب بسیاری روبرو خواهید شد.
  • قدم اول این است که میزان حساسیت (Sensivity) در بخش تنظیمات را کاهش دهید. شما میتوانید حساسیت دوره های زمانی را بنابه نیاز خود تنطیم نمایید. یا شب و روز را دستکاری نمایید. حتی برای ایجاد نظم در کارتان، مناطقی را که نمی خواهید، هشدار ارسال کند را، غیرفعال نمایید.
  • تنظیم ورودی‌ها و خروجی‌های هشدار دهنده دستگاه DVR وNVR یکی دیگر از راههای جلوگیری از هشدارهای کاذب است. Latch مدت زمانی است که دستگاه DVR، بعد از خاموش شدن سوییچ آلارم، به ضبط کردن، ادامه می دهد. شما با تنظیم این قسمت، از هشدارهای کاذب دوربین مدار بسته به صورت چشمگیری ممانعت می‌کنید.
  • یک روش معمول این است که ابتدا تنظیمات بخش Alarm را بر روی حالت پیش فرض قرار دهید. چند روز هشدارهای ارسالی را بررسی کنید. با این عمل به مرور تشخیص میدهید که اعداد و ارقام و تنظیمات بخش Alarm را باید روی چه مقادیری قرار دهید. این تنظیم تجربی و کاربردی است. این روش، از فعال شدن هشدار کاذب بر اثر حرکت حشرات، نور چراغ خودروهای عبوری و … جلوگیری می کند.
  • گزینه Anti-dither مقدار تاخیری را نشان میدهد که قبل از شروع ضبط دوربین مدار بسته توسط دستگاه DVR اتفاق می افتد. وعبارت  Maskingمسدود کردن بخش های خاصی در تصویراست. این عمل با هدف جلوگیری از تشخیص حرکت در آن قسمت تصویر است.
  • نکته بعدی در کم کردن هشدارهای کاذب دوربین مدار بسته نصب دوربین در مکان درست است. مثلا نصب دوربین مداربسته در مقابل منابع نوری ( قرار گرفتن لنز دوربین در برابر نور) قطعاً تعداد هشدارهای اشتباه را افزایش خواهد داد. برای نصب کارشناسانه بهتر است لنز دوربین را روی نقطه ای زوم کنید که خلوت تر و حساس تر است. مثلا لنز دوربین را طوری تنظیم نمائید که فقط ورود و خروج از درب را رصد کند. سنسورهای حرکتی نیزدر مجاورت دریچه‌های هوا قرار نداشته باشند. ردیاب‌های دود را از منابع گرمایشی منزل دور نگه دارید. سیستم امنیتی خود را تا حد امکان با پیروی از دستورالعمل‌های سازنده به صورت حرفه‌ای نصب کنید. توجه داشته باشید که شرایط آب و هوایی  نیز می‌تواند باعث بروز هشدارهای کاذب شود.
  • اگر منبع تغذیه معیوب باشد یا ولتاژ پایین باشد باعث عملکرد نامنظم می‌شود و هشدار های کاذب برای شما ارسال می‌کند. در ضمن افت سیگنال و یا مشکلات دیگر در اتصالات و کابلهای انتقال تصویر  نیز می تواند باعث اختلال در سیستم و ارسال آلارم کاذب گردد. پس تعویض دوره ای دوربین مدار بسته یکی از راه های پیشگیری است. بهتر است تجهیزات برقی دوربین های مدار بسته از جمله منبع تغذیه، اتصالات و کابلها را در فواصل زمانی مشخص بررسی کنید تا از عملکرد آن ها مطمئن شوید.
    • روش دیگر برای کاهش هشدارهای کاذب دوربین مدار بسته، این است که از قابلیت line crossing دستگاه استفاده شود. شاید جای سوال باشد که چرا با وجود قابلیت تشخیص نفوذ که قبلا صحبت شد، از این قابلیت استفاده کنیم که منجر به افزایش هشدارهای کاذب شود. جواب این است که سارقان با سرعت کارشان را انجام می‌دهند. بعضی مواقع اتفاق افتاده است که، فردی وارد منطقه شده و سریعا در کمتر از زمان آستانه که در تشخیص نفوذ تعریف شده از آن خارج شده است. اینجاست که این تنظیم به تنهایی پاسخگو نیست. ولی با قابلیت line crossing نه تنها می توان ورود یا خروج سوژه را به محل ردیابی کرد، بلکه می توان میزان حساسیت (Sensivity) را نیز مشخص نمود.

    امکانات دوربین مداربسته TiOC درکاهش هشدارهای کاذب

    دوربین مدار بسته TiOC یا دوربین ( Three in one camera )، که توسط شرکت داهوا ساخته و به بازار جهانی عرضه شده، به صورت خودکارمجهز به تکنولوژی، حذف هشدارهای کاذب هست. این نوع از دوربین‌ها با برطرف کردن آلارم‌های مزاحم، نگرانی‌های ایجاد شده برای صاحبان این کالاها را حل کرده است. دوربین‌های قدیمی با اعلان‌های نادرست باعث استرس‌های بی مورد می شدند در حالی که، دوربینهای TiOC نوع جدید توانسته به صورت دقیق تر حرکت اشیاء را ارزیابی کرده و آن ها را مشخص نمایند. در نتیجه با تشخیص صحیح می‌توانند تنها موضوع های تعریف شده در تنظیمات آنها از جمله، حرکت انسان، خودرو و یا حرکتهای مشکوک که در سیستم آنها معرفی شده را تشخیص، و در صورت خطر هشدارهای لازم را به مقصد ارائه دهند.

    در نهایت:

    دوربین های کمپانی داهوا، همواره کیفیت خود را حفظ کرده و روز به روز با ارتقا سیستم های خود نیازهای کاربران را بطور موثری برطرف می سازند. هوش مصنوعی به کار رفته در سیستم دوربین های داهوا، دقت در تشخیص حرکت اشیاء را تا حدود بسیار زیادی افزایش داده است. فروشگاه اینترنتی هوبانو مجهز به انواع سیستم‌ها‌ی امنیتی بوده و شما را در انتخاب بهترین نوع دوربین ها، همراهی خواهند نمود.

جهت خرید دوربین مداربسته با فروشگاه هوبانو در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید