وبلاگ

کارکرد پورت SATA در دوربین مدار بسته

کارکرد پورت SATA در دوربین مدار بسته

پورت SATA مخفف عبارت Serial Advanced Technology Attachment به معنای تکنولوژی پیشرفته انتقال اطلاعات است.  پورت SATA یک درگاه داخلی است که بر روی مادر بورد دوربین مدار بسته تعبیه میشود. داشتن پورت SATA در دوربین مدار بسته باعث می شود از هر گیرنده متصل به اینترنت، تصاویر دوربین‌ مداربسته خود را مشاهده کند. ساتا تصاویر را با سرعت و کیقیت بالا به هر دستگاهی که بر روی آن تنظیم شده باشد، منتقل میکند. در این مقاله به پورت SATA در دستگاه ذخیره ساز  DVRو NVR اشاره خواهیم نمود.

کابل ساتا

پورت SATA در دوربین مدار بسته چگونه کار می کند؟

SATA یک سیستم برای انتقال دیتا به دستگاه دیگر از طریق اینترنت است. پورت SATA  به دلیل استفاده از سرعت بالای اینترنت، قابلیت انتقال تصاویر وفیلم ها با بار سنگین را دارد. بدون صرف کردن زمان زیاد برای آپلود کردن یا دانلود کردن فیلم ها وعکس ها،  تصاویر دوربین مدار بسته مورد نظر،  بر روی گوشی تلفن همراه شما نمایش داده می شود. درپورت SATA انتقال اطلاعات بر روی هارد دیسک های اینترنال انجام می شود ونحوه انتقال داده ها  به صورت سریالی است.

نکات مهم در استفاده از پورت های  SATA:

  • سرعت ذخیره سازی داده ها از طرق پورت ها ی SATAبسیار بالاست.
  • بر دونوعندSATA بر روی مادربرد قرار میگرند و ESATA بصورت کارت مجزا قابل استفاده است.
  • پورتهای SATA و ESATA تنها وظیفه ی انتقال اطلاعات را بر عهده دارند و به هیچ عنوان تامین کننده ی برق درایورها نیستند. وتنها می توان از آنها برای پشتیبان گیری یا بکاپ گیری استفاده نمود.
  • پورت های SATA دردوربن مدار بسته استاندارد هستند و تفاوتی بین رابط های برندهای مختلف هارد دیسک وجود ندارد.
  • تعداد پورت ها ی SATAدر هر سیستمی متغییر است و به مشخصات فنی DVR یا NVR بستگی دارد.
  • پورت SATAاز ۷ پین تشکیل شده است و تنها حجم مشخصی از هارد را پشتیبانی میکنند که اغلب این میزان از یک تا ۶ ترابایت است.
  • ظرفیتی که برای پورت SATA در نظر گرفته می شود نسبت به دوربین های مداربسته مختلف متفاوت خواهد بود.
  • اتصال و دریافت تصویر در ساتا فوق‌العاده ساده صورت می‌گیرد وکاملا بی‌واسطه است.
  • با پورت SATAدر دوربین مدار بسته تمام تصاویر دوربین ها به صورت آنلاین و بدون هیچ وقفه در هارد دیسک ذخیره می شود.

استفاده از پورتSATA  در دوربین مدار بسته

قبل از پورتSATA  نسل IDE ها بودند که با کابل های نواری به صورت موازی کار میکردند. IDE ها با چهل پین بسیار کلفت بودند در حالی که پورتSATA هفت پینه و نازکتر و انعطاف پذیرتر است. امروزه اداپتورهایی برای دوربین های مدار بسته طراحی شده اند که با آنها میتوان مدل های قدیمی را به حالت SATA تبدیل کرد. برای اینکه  از امکانات پورت  SATA در دوربین مدار بسته استفاده کنیم در وهله اول دسترسی به اینترنت پر سرعت لازم است. دوم اینکه به هنگام خرید اشتراک از شرکت پشتیبان کننده، ای پی مخصوص خود را نیز دریافت کنیم و هزینه آن را متقبل شویم .ودر آخر با استفاده از کابل شبکه دوربین مدار بسته را به مودم متصل کرده و از مزایای آن بهره مند شویم.

کلام آخر:

بیشتر مشتریان از پورت SATA بر بر روی مادربورد معمولی کامپیوتر یا لب تابها استفاده میکنند، چرا که هم بار آپلود و هم زمان بار گذاری را کمتر میکند. از لحاظ کاربردی پورت SATA در دوربین مدار بسته باعث انتقال عکس ها و فیلم ها به درایوهای کامپیوتر شده و کار را برای کاربران راحتتر می سازد. خدمات ساتا کاملا رایگان است و شما تنها هزینه ارسال و دریافت اینترنت را به شرکت‌های خدمات اینترنتی خود می‌پردازید. لذا در انتخاب خود درنگ نکنید. تیم هوبانو،  بهترین انتخاب را در این زمینه برایتان فراهم خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید