وبلاگ

دوربین مداربسته بدون برق

دوربین مداربسته بدون برق

از مهم ترین ابزارها برای حفظ امنیت اماکن، دوربین‌های‌ مداربسته است. انواع دوربین مداربسته، در غیاب شما، امکان نظارت بر محیط‌هایِ مسکونی یا تجاری را فراهم آورده اند. اگر به دنبال دوربین مداربسته بوده باشید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که «دوربین‌ مداربسته ممکن است بدون برق هم کار کند؟» دوربین مداربسته، همانند سایر وسایل الکتریکی، برای فعالیت خود نیازمند انرژی است؛ این انرژی یا از طریق جریان برق یا به‌واسطه‌ی سایر منابع، تأمین می شود. معمولا از دوربین های بدون برق در محل هایی که تامین جریان برق با مشکل مواجه است استفاده می شود. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به عملکرد دوربین های مداربسته بدون برق.

منبع انرژی دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته را با توجه به منبع تامین انرژی می توان به سه دسته تقسیم کرد: دوربین های مداربسته متصل به برق؛ دوربین های مداربسته باتری‌خور؛ دوربین های مداربسته خورشیدی.

در محیط هایی که جریان و سیم کشیِ برق وجود ندارد، از مدل های شارژی و باتری‌خور دوربین مداربسته استفاده می شود.

دوربین های مداربسته باتری‌خور

در بسیاری از دوربین های مداربسته برقی، یک باتری پشتیبان تعبیه شده است که در مواقع قطع برق، انرژی دستگاه دوربین را تأمین کند. با این وجود، اگر در یک محل به هیچ عنوان جریان برق موجود نباشد، راه‌حل استفاده از دوربین های مداربسته باتری است. این دوربین‌ها برای عملکرد خود متکی به باتری داخلی هستند. باتری در این گونه از دوربین،‌ معمولا از نوع قابل شارژ است و با وصل شدن به جریان برق یا به واسطه‌ی انرژیِ دریافت شده از پنل خورشیدی، شارژ می شود. در نمونه هایی که باتری غیر قابل شارژ است، عمر و دوام باتری بسیار مهم است و باید حتما به آن توجه کرد.

از قابلیت‌های شایان ذکر برخی نمونه‌های دوربین‌ باتری، امکان دریافت تصاویر از راه دور و بدون دسترسی به برق و اینترنت است. ارتباط در این نمونه‌ها بر پایه شبکه سیم کارت است و تصاویر دوربین، در هر جایی، بر روی تلفن همراه‌ قابل مشاهده است.

دوربین مداربسته خورشیدی

دوربین‌های خورشیدی به دوربین‌هایی اطلاق می‌شود که بدون نیاز به برق و با انرژی خورشید فعالیت می‌کنند. پنل خورشیدی در دوربین مداربسته، انرژی خورشید را دریافت کرده و به جریان مستقیم تبدیل می‌کند، این جریان به کمک اینورتر به جریان متناوب تبدیل شده و سپس برای تامین انرژی دستگاه دوربین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اغلب دوربین‌های خورشیدی به باتری پشتیبان مجهز شده‌اند و پنل در آن‌ها هم باعث تأمین انرژی دوربین و هم شارژ باتری پشتیبان می‌شود. در هنگام شب یا بارندگی، این باتری پشتیبان انرژی دستگاه دوربین را تأمین خواهد کرد.

از نمونه دوربین‌های بدون برق خورشیدی، می توان به مدل Reolink Argus 2 اشاره کرد. این دوربین دارای یک باتری شارژی است و بنابراین دغدغه‌ای برای تمام شدن و تعویض باتری آن وجود ندارد. همچنین، برای تأمین مداوم انرژی باتری، می‌توان دوربین را به پنل خورشیدی متصل کرد.

تشخیص حرکت در دوربین بدون برق

قابلیت تشخیص حرکت از اصلی ترین ویژگی های دوربین های بدون برق است. همان طور که گفته شد، دوربین بدون برق، برای ثبت تصاویر به توان باتری داخلی متکی است. از آن جایی که اگر دوربین تصاویر را مداوم ثبت کند، شارژ باتری به سرعت تمام می شود، دوربین های بدون برق به تکنولوژی تشخیص حرکت مجهز شده اند. این دوربین ها در مواقع تشخیص حرکت فعال شده، تصویر را ضبط کرده، و پیغام هشدار را ارسال می کنند. اگر ورود غیرمجازی اتفاق افتاده باشد، تصویر ثبت شده به عنوان مدرک محسوب می‌شود. با این حال، باید حساسیت دوربین را به درستی تنظیم کرد تا با کوچک‌ترین حرکتی تحریک نشود و هشدار اشتباه برایتان نفرستد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید