نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

چه چیزی کیفیت تصویر دوربین های مدار بسته را متفاوت می کند؟

چه چیزی کیفیت تصویر دوربین های مدار بسته را متفاوت می کند؟

 تاکنون از خود پرسیده اید که کیفیت بالای تصویر دوربین های مداربسته فقط در سینمایی های هالیوود و تخیلی وجود دارد ، یا در واقعیت نیز امکان پذیر است ؟ هدف اصلی دوربین های مدار بسته شناسایی چهره افراد یا پلاک های وسایل نقلیه در حوزه های امنیتی است . مهم نیست که تصویر سیاه سفید یا رنگی باشد ، مهم وضوح تصویر است که به کار شناسایی موارد می آید .اما چه چیزی کیفیت تصویر دوربین های مدار بسته را متفاوت می کند؟ ؟ به طور کلی باید بگوییم دوربین های مدار بسته بر اساس نوع تصویر خود به دو دسته تقسیم می شوند

۱٫دوربین های مدار بسته HD

۲٫دوربین های مدار بسته FULL HD

۳٫دوربین های مدار بسته ۴K UHD

دوربین های مدار بسته HD

فرمت HD مخفف عبارت High Defenition می باشد که معنای ” کیفیت بالا ” را دارد . اگر کمی وارد تخصص این موضوع شویم ، باید بگوییم به فرمت HD رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسل نیز گفته می شود که لقب ۷۲۰ را به دنبال می کشد . بنابراین اگر هنگام خرید یکی از نام های HD یا ۷۲۰ را دیدید ، می توانید متوجه کیفیت بالای دوربین مدار بسته مورد نظر شوید . آنها به دلیل وضوح بالای خود و همچنین قیمت مناسب در میان خریداران محبوب اند . مهم ترین مزیتی که این دوربین ها دارند ، امکان تعویض آسان آنها با دوربین های آنالوگ می باشد چرا که قابلیت مطابقت خوبی با سیستم های PAL و NTSC دارند .

دوربین های مدار بسته FULL HD

دوربین های FULL HD یا همان ۱۰۸۰ با دارا بودن رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ قهرمانان تازه نفس بازار هستند . آنها در تصویر های خود وضوح بالا تری نسبت به دیگر دوربین ها دارند و همچنین فضای دخیره سازی بیشتری نسبت به سایر دوربین ها نیاز دارند .

دوربین های مدار بسته ۴k

استفاده از فناوری  ۴k در ساخت دوربین های نظارتی باعث افزایش تعداد پیکسل ها به اندازه ۳۸۴۰*۲۱۶۰ و در نتیجه افزایش وضوح تصویر شده است که جزئیات و سطح تصویر را دقیق تر می کند . در عین حال دوربین های مدار بسته  ۴k یا  UHD با داشتن لنز مخصوص برای نظارت بر زاویه باز ، پوشش امنیتی و نظارتی بالایی را به دنبال می آورند .

کدام نوع دوربین های مدار بسته را انتخاب کنم ؟

بستگی به معیار های شما دارد .

 اگر مهم ترین معیارتان قیمت محصول است ، خرید دوربین های مدار بسته HD را به شما توصیه می کنیم . آنها قیمت پایین تری نسبت به همدوره ای های خود دارند . دلیل این تفاوت قیمت ، تکنولوژی به کار رفته در هر یک از دوربین های مدار بسته است . در دوربین های FULL HD یا ۱۰۸۰ از قطعات پیشرفته تری به خصوص نسل جدید NVR ها ( ضبط کننده ویدیویی شبکه ) استفاده می شود که قیمت را به طرز قابل توجهی بالا می رود . هزینه لوازم جانبی ای که در کنار دوربین های مدار بسته به کار می رود نیز بی تاثیر نیست ؛ برای مثال نمایشگر های پیشرفته ای برای دوربین های FULL HD نیاز است تا بتواند کیفیت بالای دوربین را پشتیبانی کند . گران ترین دوربین ها ، دوربین های مدار بسته  ۴K هستند چرا که از فناوری بسیار پیشرفته ای برای ساخت آنها بهره گرفته شده است ؛ به این ترتیب می تواند به مشخصات ریز و دقیق تری دست یابد ، امکان نصب برنامه های تجزیه هوشمند روی آنها وجود دارد و مقاومت بالاتری نیز دارند .

 مهم ترین معیار برای برخی خریداران کیفیت تصویر است . همان طور که مطالعه کردید ، دوربین های مدار بسته UHD یا ۴K بالا ترین وضوح را دارند . آنها تصاویری با وضوح فوق العاده بالا جمع آوری می کنند . بنابراین حتی اگر تصویر را تا حد زیادی بزرگ کنید ، باز هم تار نمی شود . در دوربین های مدار بسته با سطح پایین تر ، رنگی بودن تصاویر باعث کاهش کیفیت می شود اما در دوربین های ۴K ، تصویر چه سیاه سفید باشد چه رنگی ، وضوح بسیار بالایی دارد و فضا را واقعی تر نشان می دهد .

گستره فضایی که می خواهید در آن از دوربین مدار بسته استفاده کنید نیز یکی از اصلی ترین معیار ها است . دوربین های مدار بسته HD برای راهرو های ساختمان ها یا راه پله ها مناسب ترینند ؛ زیرا فاصله بسیار کمی با رفت و آمد کنندگان دارند و به خوبی می توانند جزئیات را ثبت کنند . دوربین های FULL HD نیز برای فضا هایی مانند مطب پزشک ها مناسبند که گستره چندانی ندارند . اما برای فضای بیرونی و محوطه داخلی یا خارجی کارخانه ها و فرودگاه ها دوربین های مدار بسته     ۴K حرف اول را می زنند . چرا که علاوه بر بررسی عالی میدان دید ، کوچک ترین جزئیات مانند چهره ها و پلاک ها از لنز دوربینشان دور نمی ماند . این قابلیت ها به خصوص در کاربرد های امنیتی اهمیت بالایی دارند .

نکته ای که همه خریداران باید به آن توجه کنند ، فضای ذخیره سازی و پهنای باند آنها است . برای دوربین های HD ، یک فضای ذخیره سازی متوسط عالی است که قیمت کمتری نیز دارد .  اگر قصد دارید دوربین های مدار بسته ۱۰۸۰ را خریداری کنید ، نیازمند پهنای باند بیشتری هستید ؛ چرا که این دوربین ها به دلیل کیفیت بالای خود فضای ذخیره سازی بیشتری را می طلبند . دوربین های پیشتاز

۴K علاوه بر جمع آوری داده های ویدئویی با کیفیت بسیار بالا ، گستره رنگی وسیع ، سطح کوانتیزاسیون بالا فضای ذخیره سازی ای تقریبا ۲ تا ۴ برابر فضای ذخیره سازی دوربین های ۱۰۸۰ را نیاز دارند .

 می توان کیفیت تصویر دوربین های مدار بسته را بدون تعویض ارتقا داد ؟

البته که می توان این کار را انجام داد . برنامه هایی وجود دارند که می توانند در صورت نیاز به خوبی تصاویر را بزرگ نمایی کنند و کیفیت آنها را به صورت نسبی افزایش دهند . کاربران دولتی کشور در آژانس های امنیتی و نظامی بیشترین بهره را از این ابزار های تقویت کیفیت ویدیو و تصویر می برند .

دوربین های با کیفیت مدار بسته سیستم های نظارتی بهترین گزینه برای محافظت از خانه های مسکونی ، خیابان های سطح شهر یا آژانس های امنیتی می باشد که به لطف فناوری های پیشرفته بسیار محبوب اند .