وبلاگ

چگونه یک دزدگیر خوب انتخاب کنیم؟

چگونه یک دزدگیر خوب انتخاب کنیم؟

نصب دزدگیر مناسب تاثیر بسزایی در کاهش جرایم و سرقت از اماکن دارد. برای حفظ امنیت در منازل مسکونی و تجاری به دزدگیرهایی مطمئن و با دوام بالا نیاز خواهد بود. اما چگونه دزدگیر مطمئن را تشخیص دهیم؟ چه دزدگیری بهتر نیازهای ما را برآورده می کند؟ دزدگیر خوب کدام است؟ برای پاسخ دادن به این سوال ها، باید اطلاعات کافی درباره ی انواع دزدگیر در اختیار داشته باشیم.

دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن سیستمی حفاظتی است که از یک بخش مرکزی و سنسورهایی برای تشخیص ورود غیرمجاز تشکیل شده است. ارتباط سنسورها با بخش مرکزی به صورت با سیم یا بی سیم است. با به کار افتادن هر یک از سنسورها، دزدگیر فعال شده و هشدارهای لازم را اعلام می‌کند.

سیستم های دزدگیر استاندارد معمولا دارای پنل مرکزی لمسی، آژیر خطر، کنترل از راه دور، سنسورهای تشخیص حرکت و سنسورهای در و پنجره هستند و از طریق اینترنت و گوشی همراه قابل کنترل اند.

عملکرد دزدگیر اماکن

سیستم های دزدگیر قابل تنظیم هستند، به این معنی که در طول روز و زمانی که در محیط در رفت و آمد هستید، غیرفعال شده و در هنگام شب یا زمانی که در محیط حضور ندارید، فعال می شوند. برای هر سیستم دزدگیر زون‌ها یا منطقه هایی تعریف می شوند که با چشمی های مختلف پوشش داده خواهند شد. با تحریک شدن چشمی هر زون، سیستم دزدگیر به حالت هشدار در آمده و آژیر خطر در محیط پخش می شود. در دزدگیرهای تماس گیرنده نیز پیام ضبط شده از طریق پیامک و تماس تلفنی به شما اطلاع داده خواهد شد.

مقایسه ویژگی های انواع دزدگیر

دزدگیرها با توجه به کارایی و نحوه عمل به چندین دسته تقسیم می شوند: دزدگیرهای اماکن با سیم، بدون سیم، تلفن کننده، سیم کارتی یا ترکیبی از این موارد.

دزدگیرهای سیمی و بی‌سیم

در دزدگیرهای باسیم، ارتباط سنسورها با دستگاه مرکزی به واسطه ی سیم کشی است، ولی در دزدگیرهای بی سیم یا وایرلس،ارتباط بدون نیاز به سیم کشی و به واسطه‌ی ارسال فرکانس صورت می گیرد. دزدگیرهای باسیم به منبع تغذیه بیرونی احتیاج دارند و برای حسگرهایی که به تامین جریان برق بیرونی محتاج اند، مناسب ترند. دزدگیرهای بی‌سیم اما نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارند و برای تامین انرژی از باتری استفاده می کنند. از مزیت های سیستم بدون سیم این است که دیگر سارقان نمی توانند با بریدن سیم‌ها باعث قطع جریان دزدگیر شوند. با این حال، اگر جنس باتری دزدگیر بی‌سیم خوب نباشد پس از مدتی خراب شده و نیازمند تعویض خواهد بود.

یکی از فاکتورهای اساسی در انتخاب دزدگیر با سیم یا ‌بدون ‌سیم، فاصله ی سنسورهای در و پنجره از پنل مرکزی است؛ اگر این فاصله زیاد باشد، به دلیل دشواری های سیم کشی، استفاده از سیستم بی‌سیم انتخاب بهتری خواهد بود. سیستم های دزدگیر بدون سیم، برای کسانی که زیاد جا‌به‌جا می شوند گزینه مناسب‌تری محسوب می شوند.

دزدگیرهای تماس گیرنده شهری و سیم کارتی

دزدگیرهای تماس گیرنده یا از نوع تلفن کننده شهری یا سیم کارتی هستند. دزدگیرهای تلفن کننده شهری برای تماس به خط تلفن شهری احتیاج دارند و باید سیم‌کشی تلفن برای دزدگیر انجام شود. اگر سارقان سیم تلفن را قطع کنند این نوع از دزدگیر دیگر امکان تماس نخواهد داشت. از سوی دیگر، دزدگیرهای سیم‌کارتی برای تماس به خط تلفن احتیاجی نداشته و اگر دستگاه مرکزی دارای باتری پشتیبان باشد، در صورت قطع برق یا قطع تلفن نیز، امکان ارسال هشدار خواهند داشت. در برخی از نمونه ها این دو قابلیت به طور هم‌زمان فراهم است که به آن‌ها دزدگیر ترکیبی گفته می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید